SEO A/B Split-Test — każdy wynik to dobry wynik

Jeśli chodzi o SEO, nie ma sztywnych i szybkich zasad. Każda nisza jest inna i to, jak Google rozumie zamierzone zmiany w oparciu o wiele czynników. Aby wygrywać w wynikach wyszukiwania, SEO muszą przestać podążać za trendami i zacząć samodzielnie przeprowadzać więcej testów i badań. W tym momencie wkraczają testy podzielone.

Dlaczego statystyczne testy podziału SEO są koniecznością:

Koncepcja testów A/B nie jest niczym nowym dla osób zajmujących się marketingiem cyfrowym. Od lat narzędzia takie jak Hotjar, Google Optimize i Crazy Egg pomagają firmom zwiększać konwersje. Ale wszystkie te narzędzia koncentrują się na tym, co dzieje się po tym, jak użytkownik trafi na Twoją witrynę.

W SEO naszym pierwszym celem jest zwiększenie ruchu organicznego i widoczności. Staramy się wpływać na konwersje w wynikach wyszukiwania, a nie na naszych stronach internetowych. To stawia nas przed przeszkodami, z którymi tradycyjne narzędzia do testowania A/B nie mogą nam pomóc.

Gdy wyszukiwanie staje się bardziej semantyczne i kontekstowe, musimy zmienić nasze podejście. To, co działa w jednej niszy, może nie mieć wpływu na inną. Jeśli naprawdę chcemy znaleźć te zwycięskie strategie, musimy przeprowadzić własne eksperymenty.

Jak statystyczne testy podziału wpływają na SEO?

Prowadzenie własnych eksperymentów uwolni Twoją kreatywność jak nic innego. Zamiast wykonywać te same stare zadania i zastanawiać się, dlaczego nie widzisz większych zysków, staniesz się atutem, który napędza rzeczywiste wyniki. Oto jak.

Testy dzielone pozwalają SEO zrozumieć, czego użytkownik i Google oczekują w danym temacie.

Pojęcie intencji użytkownika widzimy dziś wszędzie. To coś, na co Google ma obsesję od dłuższego czasu. Pytanie dla wielu osób w świecie marketingu w wyszukiwarkach brzmi: „jak możemy odkryć intencje?”

Podczas przeprowadzania testów dzielonych możesz odkryć intencję, testując tagi tytułów, aby zobaczyć, co preferuje użytkownik i Google. Możesz też sprawdzić, jak struktura strony poprawia czas wyświetlania i zaangażowanie oraz ich wpływ na wyszukiwanie. Te dwa proste pomysły mogą odblokować głębszy wgląd w to, czego oczekuje użytkownik i co Google chce dostarczyć w ramach SERP.

Testy podzielone dają informacje zwrotne z prawdziwego świata

Czytanie badań przeprowadzonych przez innych w naszej dziedzinie jest wspaniałe, ale prawdziwa nauka ma miejsce, gdy zaczynasz ćwiczyć. Testy dzielone pozwalają uzyskać informacje zwrotne z rzeczywistego świata i pomagają lepiej zrozumieć, co działa, a co nie.

Testy podzielone pomagają ukierunkować i dostosować twoją strategię

Zbyt wiele osób skupia się na taktyce zamiast na wynikach. Przy tak dużej konkurencji w wielu branżach musimy mieć dostosowane strategie oparte na wynikach. Testy podzielone pomagają skoncentrować się tylko na rzeczach, które pozwalają zbadać zamierzone cele. Niezależnie od tego, czy pracujesz w firmie, czy w agencji, możliwość wsparcia swojej strategii prawdziwymi danymi zwiększy zaufanie zewnętrznych interesariuszy.

Zrozumienie wyników testów SEO A/B

Do tego momentu omówiliśmy znaczenie testowania podziału SEO i jego wpływ na pracę SEO. Ale co zrobić z faktycznymi wynikami? Większość ludzi wierzy, że ich testy są skuteczne tylko wtedy, gdy ich hipoteza jest słuszna. To nie jest dobre miejsce na rozpoczęcie.

Testując hipotezę, musimy przyjąć bezstronne podejście naukowe. Tylko w ten sposób możemy pewnie i dokładnie analizować nasze wyniki.

Jeśli chodzi o testy podzielone, wszystkie testy, pozytywne i negatywne, są testami pomyślnymi.

Celem testów podziału SEO jest zrozumienie, co działa, a co nie. Jasne i proste. Niestety wiele strategii SEO opiera się na uprzedzeniach. Ufamy temu, co „wiemy”, że jest prawdziwe, zamiast ufać temu, co mówią wyniki. To trudne, rozumiem, ale kiedy odsuwamy nasze ego na bok, uwalniamy zdolność uczenia się czegoś nowego.

Pozytywne i negatywne wyniki są równie ważne

Niedawno przeprowadziliśmy szereg testów dzielonych dla naszego klienta, aby zobaczyć, jakie poprawki możemy wprowadzić, aby zwiększyć widoczność sekcji treści generowanej przez użytkowników w witrynie. Mają miliony użytkowników, którzy tworzą mnóstwo treści indeksowanych przez wyszukiwarki. Chociaż te strony generują ruch, mamy mniejszą kontrolę nad treścią, ponieważ jest ona generowana przez użytkowników. Na szczęście udało nam się wykorzystać SplitSignal do przeprowadzenia kilku testów.

Test nr 1 — Optymalizacja nagłówka

W pierwszym teście postanowiliśmy zmienić sposób tagowania nagłówków na stronie. Programiści używali tagów H głównie do stylizacji CSS, ale były one bałaganem i nie zapewniały hierarchicznej struktury, do której powinny być używane nagłówki.

Postawiliśmy hipotezę, że poprawiając tę strukturę i zmieniając tagi nagłówka, uzyskamy lepsze wyniki wyszukiwania.

Test 2 — Restrukturyzacja treści

Po sukcesie testu 1 chcieliśmy zobaczyć, co jeszcze możemy zrobić z tymi stronami, aby poprawić ich wyniki. Tym razem postanowiliśmy przebudować układ strony i przesunąć sekcję treści.

Przeniesione przez nas pole treści zawierało wezwanie do działania i postawiliśmy hipotezę, że przeniesienie tego pola zwiększy zaangażowanie na stronie i pośrednio poprawi wyniki wyszukiwania.

Przekładanie wyników na działanie

Ostatecznym celem każdego testu powinno być działanie. Nie prowadzimy ich tylko ze względu na ciekawość. Chcemy też wiedzieć, co działa. Jestem wielkim fanem zasady Pareto. Jest to prosta matematyczna reguła, która z grubsza opisuje prawo dystrybucji: „80% konsekwencji pochodzi z 20% przyczyn”. Testowanie pozwala zastosować to do swojej pracy SEO. Możesz odkryć 20%, które generują większość twoich wyników, dzięki czemu możesz bardziej się na tym skupić.

Inną korzyścią jest to, że możesz przestać robić to, co nie działa. Ile razy wykonałeś zadania, które Twoim zdaniem nie były warte wysiłku, a mimo to spędziłeś na nich cały dzień? Testowanie pomaga udowodnić, co nie działa, dzięki czemu możesz skupić się tylko na zadaniach, które przynoszą rezultaty. Jedynym naprawdę ograniczonym zasobem jest czas.

Jedynym sposobem na ciągłe doskonalenie się jest uczynienie testowania częścią swojej kultury. Chociaż może to zająć trochę więcej czasu, wyniki na zapleczu będą ogromne. W miarę rozwoju wyszukiwania będziesz mieć umiejętności i dane, aby wyprzedzić konkurencję.

Gotowy do uczenia się na podstawie swoich wyników, negatywnych czy pozytywnych? Przeprowadź darmowy test z SplitSignal na swojej stronie.